M&M ovlašćeni Škoda servis

Šta je i kako funkcioniše auto dijagnostika?

Za jednog vlasnika automobila ništa nije frustrirajuće kao lampica na kontrolnoj tabli koja svetli bez jasne indikacije problema. Ponekad se lampica motora može upaliti, što će vas navesti da proverite motor. Pošto postoji mnogo stvari koje treba proveriti u vašem motoru, uglavnom nemate pojma odakle da počnete jer postoji mnogo razloga zašto bi vaš motor mogao biti neispravan. Ove stvari se pojavljuju tokom vremena i mogu dovesti do nepotrebne brige sa vaše strane, zbog čega je dobra ideja da pozovete pouzdanu radionicu za popravku automobila kako bi se izvršila auto dijagnostika vašeg vozila. U servisu, mehaničar može da poveže vaše vozilo sa računarom i sazna koji konkretno problemi postoje.

 

Zamislite svoj automobil kao veliku, vitku mašinu koja kontroliše različite funkcije preko računara. Da bi utvrdio šta je neispravno u računarskom sistemu vašeg automobila, mehaničar će pokrenuti dijagnostiku pomoću specijalizovanog softvera. Softver će prikazati listu svih grešaka i kvarova. Ovaj jednostavan test može pomoći mehaničaru da dijagnostikuje bilo koji problem i otkloni ga što je pre moguće.

 

Šta treba da znam o dijagnostici automobila?

Većina vozila koja se danas voze našim ulicama pokreću se pomoću ubrizgavanja goriva. Imaju unutrašnje funkcije kao što su sisteme paljenja, sisteme za ubrizgavanje goriva i sisteme automatskog menjača koji su regulisani kompjuterima. Računari primaju nekoliko podataka od različitih senzora i koriste te podatke za poboljšanje procesa sagorevanja.

 

Ako bi, na primer, senzor u vašem automobilu prijavio određeni problem, lampica na vašoj instrument tabli će se upaliti i obavestiti vas da je vreme da uradite dijagnostički test. Pouzdana auto dijagnostika će vam moći reći koliko dugo se kvar dešavao i koliko puta se to dešavalo. Takođe će vam reći da li je kvar slučajna pojava ili problem koji treba da se reši što je pre moguće.

 

Važno je znati i da nemaju svi potencijalni problemi svoju lampicu na kontrolnoj tabli automobila. Zato je preporučljivo redovno proveravati svoj automobil.

 

Koje prednosti auto dijagnostika donosi?

Zamislite da vozite automobil na povratku kući i da čujete čudne zvuke iz motora. Nekoliko trenutaka kasnije, primetili ste da je uključena lampica za proveru motora. Ako ste iskusan vozač, verovatno biste razmišljali o promeni svećica. Prosečni vozači toga možda nisu svesni i zato je dijagnostika automobila važna.

 

Osim što ćete dozvoliti mehaničaru da utvrdi tačne probleme vašeg automobila, ovo će eliminisati nagađanje na njihovom i vašem kraju. Takođe će vam pomoći da uštedite novac jer možete rešiti manje probleme pre nego što se pogoršaju. Takođe vam može pomoći da uštedite vreme jer se dijagnostika automobila može završiti za oko sat vremena, ali u slučaju da je potrebno obaviti dodatni posao, trebalo bi više od sat vremena da se poprave svi problemi u vašem automobilu.

 

Iako upaljena lampica može nejasno ukazivati na problem sa motorom, otkrivanje tačnog problema je najbolji način da popravite svoj automobil. Ovo je uglavnom razlog zašto treba redovno raditi dijagnostičko testiranje.

 

Kada se motor vašeg automobila poveže sa dijagnostičkim softverom vašeg mehaničara, podaci sa svih senzora će biti prikupljeni i analizirani. Čim se utvrde tačni problemi, mehaničar može da nastavi i da popravi problem.

 

Auto dijagnostika vašeg vozila pružiće vam mir jer nakon što problemi budu rešeni, ne morate razmišljati ni o čemu drugom osim o uživanju u vožnji! Rešavanje problema sa automobilom možda nije lako, posebno ako niste iskusan vozač, ali sve dok religiozno proveravate svoj automobil s vremena na vreme, mali problemi se mogu rešiti u roku od nekoliko minuta ili sati.

 

Koji su testovi uključeni u dijagnostiku automobila?

Prva stvar koju mehaničari rade je da priključe svoj alat za skeniranje u OBD-II ili on-board dijagnostički II port vašeg automobila. Kada se poveže, alatka za skeniranje će prikupiti sledeće podatke:

  • Pregršt računarskih kodova
  • Kritične podatke
  • Zamrznuti okvir podataka
  • Izveštaje senzora
  • Razne brojeve iz računarskog softvera

 

Nije dovoljno pokrenuti testove i prikupiti podatke. Sledeća stvar koju treba da uradite je da izvršite nekoliko verifikacionih testova. Ovo je deo dijagnostike koji će proveriti ukupan rad vakuuma motora, sistema za izduvni gas, sistema za paljenje i pritiska.

Ako verifikacioni testovi utvrde bilo koju vrstu kvara u ovim sistemima, to će uzrokovati da lampica „proveri motor“ zasvetli na vašoj kontrolnoj tabli. Ovo će vam dati upozorenje da nešto nije u redu sa vašim motorom.

 

Proizvođači automobila očekuju da se verifikaciono testiranje obavi pre nego što se postavi bilo kakva dijagnoza. To znači da mehaničar mora da uradi sledeće korake:

  • Sprovođenje električnih ili mehaničkih testova
  • Sprovođenje dvosmernih kontrolnih testova
  • Vizuelno pregledanje problematičnih oblasti
  • Obrada dijagrama ožičenja

 

Čim mehaničar bude u mogućnosti da prikupi sve podatke i izvrši ručnu proveru na motoru vašeg automobila, specifičan problem na će biti istražen, kao i provera da li je on redovna pojava na marki i modelu vašeg automobila: Ako vaš automobil ima prijavljen problem, više informacija može biti otkriveno u vezi sa tim šta doprinosi problemima trenutno imate.

Čim svi podaci budu analizirani i protumačeni, mehaničar će može otpočeti sa servisiranjem vašeg automobila.

Nemojte čekati da vas kvarovi sustignu na putu, zakažite dijagnostiku vašeg automobila već danas!

dijagnostika vozila